didn't keep my promise



Vet att jag inte höll mitt löfte om att blogga när jag var i Val Thorens, men hade för kul utan datorn och la pengar på mat istället för internet. var i backen varje dag utom en, 09.30 till 16.30. sjukt jobbigt men så sjukt kul. åkte både skidor och snowboard, trodde det skulle gå sämst på snowboard eftersom det aldrig gått bra förut, MEN det gick enligt mig, SJUKT BRA. Stolt över mig själv. tog inte så många foton men dem jag tog (som är bra) ska jag självklart lägga upp. 

 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Vissa bilder är grymt skeva men svårt att fota när man skrattar så mycket som jag har gjort den här semestern. Behövde det verkligen.  

 

att åka buss i 31 timmar för att komma dit kanske inte låter så kul men det var en upplevelse som alla borde prova bara man har bra vänner vid sin sida. vi gjorde ett bussbyte i Tyskland du vi bytte från en full dubbel deckare till en egen dubbeldäckare (vi var 13 personer) helt ärligt så hade vi från 1an (6 personer) hela övervåningen för oss själva, grymt skönt. och så åkte vi i kanske 15 timmar. sen när vi kom fram till byn tvinga dem in oss i en stor hall med massa andra resande ungdomar från olika företag där vi skulle sitta i 5 timmar och jag kan säga er att bära 5 väskor upp och ner för trappor bara för att sen bära dem vidare till hotellet sen är det äckligaste, jobbigaste som finns. hade 7 blåmärken på benen efter det och även en sönderslagen blödande fot kula. kul. sen när vi väl fick vår lägenhet var den inte klar så vi fick vänta i 1 timme till. kul. sen en timme senare när vi var i lägenheten för att laga middag inser vi att dem innan oss fuskat med diskningen så varannan tallrik har gammal, torkad köttfärs på sig. kul.

 Vi hade i alla fall tur med vädret. Hah.

Samma sak som på dit resan hände på hemresan, dem tvinga ner oss i hallen igen där vi fick vänta i 8 timmar. Kul. Dessutom var det väldigt kallt i den hallen. Självklart fick vi gå där ifrån och kolla i affärer men vill man verkligen lämna fin resväska med dator, kamera och allt annat man håller kärt den resan i en hall full med ungdomar? Nej.

Kan berätta att jag, Ebba och Klara drack ca 50 liter läsk denna resa, där av 30 liter var iste. Så där vet ni vart alla pengar gick. Haha nej skoja mina pengar gick till mat och kanske några liter läsk men mest mat, det var mer Ebba och Klara som betala läsken haha. Bara sådär lite onödig fakta. 

 

Bjuder också på en sån där otroligt charmig bild där jag lyckades få en otroligt stor ”camel toe”. Bara för att jag lyckas.

 

Förutom allt det dåliga på resan är jag grymt nöjd över den, även om jag skämde ut mig ångrar jag NÄSTAN inget haha men längtar redan till nästa sportlov då vi ska åka igen. 

 (ska dock dit igen om typ 1 månad med familj och vänner haha men åka med ungdomar är roligare no offense)

 

har även lyckats bli sjuk dem sista dagarna på resan så är hemma idag från skolan, sjukskriver och stuff. hoppas på att bli bättre men vet att jag ska till skolan imorgon. kul. 







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback